Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Sunday, July 18, 2010

all about Versus....


Assalamualaikum....(beri salam sunat,jawab salam wajib) ;)

currently sy sedang berada dalam dunia VERSUS..
haha..

Versus..
novel karya Hlovate..
sangat menusuk ke hatiku..
selepas Relevankah Aku Di Hatimu karya Rnysa...

kisah bagaimana 2 orang insan mengubah haluan hidup dengan pusingan arah 180 darjah..
dan aku sangat suke kedua2 karakter dalam novel ni..
Minn Edina dan Ashraff Omar a.k.a AO..
and to be honest,i really2 fall in love with AO..haha..kalau lah die betol2 wujud.. =p

aku dapat banyak ilmu lepas baca novel ni..ilmu tentang macam mana nak jadi BAIK..
baik dalam istilah Islam..dan bukan sekadar mengikut definisi 'baik' di Malaysia.. :)
memetik kata2 daripada dialog yang ada..

"It's not about buat baik dulu or pakai tudung dulu. It's about masuk ke dalam Islam secara total..then THAT is 'baik'." and "Changing for good is not a sin."

ade banyak jgk tajuk2 buku dan lagu yang berkenaan dengan Islam yang diselitkan dalam novel ni..dan boleh dijadikan rujukan dalam usaha nak jadi baik.. :)
plus,
word2 english yang digunekan oleh penulis..memang membantu meningkatkan vocabulary aku..huhu..
plus,
ade banyakkk dialog yang sangat memberi inspirasi untuk aku..
antaranya,

"Don't be afraid to change. You may lose something good, but you may gain something even better"

"You'll never reach perfection because there's always room for improvement. Yet all the way to perfection you'll learn to get better"

so in a nutshell..theres only one thing two do three words four you...

i

versus


"You can be the most beautiful bloom of all, only if you give the chance to try the fertilizer."
~~~> tetiba terasa nak jadi lebih dari gadis biasa.....
(¬_¬)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.