Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Monday, November 8, 2010

Konspirasi di hari lahirku...arghh! =p



[bufday cake from my mom :)]

H
oho..kali ni aku nak bercerita pasal keZutan di hari jadi ku yg ke-20 baru2 ni.. [1/11].
Sekarang aku tengah ade gap sebelom nak exam 14hb ni,so aku dapat la buat post ni walopon agak terlambat...

Seriusly,aku memang tak sangka la kawan2 baik aku ni bleh plan n pakat nak kenakan aku..lagi2 besday aku kali ni dah la time exam week,,so memang aku tak terpikiaq langsung la pasal plan depa ni..adoii..huhu


Ceritanya camni...
Mase malam sebelom besday aku tu,,roomate aku yg bernama Sumaidah a.k.a sumei tetiba tercarik2 barang die kat bilik...bile aku tanye,die cakap external hard disk die hilang..die pon tanye la Ckin (rumate ktorg gak) sebab petang tu sumei bagi ckin pinjam hard disk die tu...
ckin plak cakap yang die dah letak kat bilik(compartment) sumei..nak dijadikan cerita,diorang macam gado jugak la sebab kalau dah letak,mane pegi n
ye benda tu kan..hard disk dah la mahal..sumei memang dah tension n ckin pon tension gak n siap cakap 'yang ko nak marah2 aku ni kenape?' . Kebetulan pulak,time tu aku memang sangat mengantok..mata aku ni tunggu nak pejam je...tapi before tido,aku try gak ar carik kat bilik sumei tapi memang x jumpe la...malam tu,,sumei yang frust hard disk die hilang,,terus tido dan menyepikan diri..

Keesokan harinye,,,bersamaan bufday aku,,aku ade exam UNGS pagi...lepas balik exam,aku tego la sumei tanye pasal hard disk die..die cakap tak jumpe..die punye muka nampak sedih glerr dan die menyepikan diri je kat bilik die...dan aku tengok diorang berdua pon tak bertego sepanjang hari...,aku diam je..tapi sebenarnye dalam hati aku r
isau la..risau pasal barang die yang hilang tu,,risau pasal diorang tak bertego,,dan risau pasal sumei yang senyap..sebab kalo nak tau,sumei ni la kawan aku yang paling banyak cakap dan boleh b'cakap tak berhenti..haha..sebab tu la rase pelik sangat bile tak dengar suare die sepanjang hari..huhu..

Ohh,,panjangnye citer ni kan..okey2 dah nak sampai klimaks dah..ermm..eh lupe nak cakap,,mereka berdua tak wish pon besday aku secara oral ataupon bertulis via sms or fb...huhu..tapi aku tak kesah..serius..sebab aku pikir pasal diorang tengah sedih kan..takpe tak wish...,pastu..kan benda tu stil tak jumpe kan..so time malam, sumei pon konon2 call la pakcik die suruh tengok2kan kat mane barang tu tersimpan..(pakcik die ade kelebihan nampak barang hilang kalo tak silap)..pastu pakcik die cakap ade kat bawah...die pon carik2 la...aku nak tumpang carik skali,tapi bile dah tengok ramai yang dok tolong kat bilik die (ckin n amira jiran sebelah),aku pon x jadi la nak join..pastu si ckin datang kat aku, cakap "aku rase sumei macam marah kat aku je,,cube ko tolong die carik.."...aku yang baik ni pon gi la carik skali...aku tak perasan time tu,aku sorang je yang tengah mencarik dan mereka bertiga hanya memerhatikan...tiba2..sumei suruh aku tarik drawer die..aku pon tarik la..tak nampak pon hard disk...dan tetiba...

"Hepy Bufday to U..Hepy Bufday to U.."

aku dengan dahi berkerutnye terus tengok balik kat drawer tu...rupe2nye ade hadiah berbalut..besar gak..camne aku leh tak perasan??..hahaha..
maybe sebab dalam otak aku time tu tengah pikir ni je..'mane hard disk ni....'
then lepas tu macam biase la..jeritan yg x brape kuat keluar dari mulutku tanpa sedar...huhu..jahat tol diorang kenakan aku...kehilangan hard disk itu hanyalah agenda semata2...aku punye la percaye 100%!!..aigoo...haha...serius terkejut..malu (aku xtau la muka aku merah camne time tu)..terharu n macam2 lagi la perasaan b'campur baur...huk3

diorang cakap sepatotnye diorang nak wat lagi gempak,,tapi aku dah potong skrip sebab aku tido awal...hahaha...nasib baik kawan aku yang g exam same2 tak tau menahu pasal ni...kalo die pon pakat nak kenakan aku,memang lagi kuat la aku jerit kott..haha...yela..aku dahla citer pasal prob ni kat kawan die..huhu

berkenaan pasal lakonan berkesan rumate kesayangan aku ni...aku rase diorang memang layak ar dapat award best actress..haha..lagi2 cik sumei...memang die serius melakonkan watak die sampai die sendiri rase penat..rase macam die tengah betol2 marah n frust....cik ckin plak kate..die terpaksa tahan gelak bile die cakap ngan aku..pastu die g bilik die balik n die gelak..haha..hampeh btol! :p
dan diorang cakap diorang b'sembang je bile aku takde kat bilik mase time exam pagi tu...bile aku dah nak balik bilik,diorang sambung ar lakonan diorang..hahaha..pandai btol!!

ha?hadiah ape yang diorang bagi?..haha..biarlah rahsia..cewah
h..tapi memang cute la..kaler pink lagi..luv it..hihihi...anyway,aku rase hadiah tu xde la penting sangat..yang penting dan tak dapat dilupekan ialah usaha diorang plan nak celebrate besday aku gune cara suprise + kejam nih..haha..
so...aku nak ucap thanks a lot la kat best frenz2 ku ini ata
s usaha korang nie...insyaAllah aku takkan lupe...haha

aku sayang korang!.. ;)

p/s: eh tapi kan,kalo la hadiah dalam drawer tu, hard disk tu..mesti lagi best kan citer ni..ahaks!! =p






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.