Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Sunday, January 11, 2015

2015, the new beginning :)

Assalamualaikum..

Selamat tahun baru 2015 :)

Dah nak 25 tahun dah..ommo ommo..
Encik jodoh..awak kat mane..awak awak kat mane.. =.=

050115

Aku start kerja kat company baru yang terletak kat Seri Kembangan..
dekat je dengan rumah aku..dalam 20 minit..tapi disebabkan xde transport and x teror drive lagi (padan muka sape suh x praktis T__T) so aku pon terpaksa la menyewa jugak dekat2 dengan tempat aku keje tu..huk2

First day nak report duty, aku sampai kul 7.30 a.m. Padahal start keje pukul 9..awal giler kan..sebab aku ikot ayah aku..die hantar mak aku, pastu hantar aku..sebab tu awal giler..
Aku x boleh masuk ofis HR lagi sebab staf x masuk lagi, so aku pon kene tunggu luar bangunan..tapi nasib la security bagi dok kat ofis die..and aku nak citer pasal security ni..muka die macam Akim! haha..mase aku datang interview hari tu dah jumpa die dah..die dtg kat aku yg tgh tunggu kat dlm HR, cakap "ayah awak tunggu kat luar tau" pastu die sengih..time tu dalam kepala aku tgh proses"apsal macam penah nampak muka mamat ni.." pastu bila die sengih baru teringat muka die macam akim..haha
Berbalik citer td, so sementara tunggu pukul 9 tu, aku sembang2 la sikit dengan mamat security tu kat opis die..balik keje pon jumpe die lagi n die tego..so boleh la buat kawan kat sini..dahla x ramai laki nak kawan dengan aku..sobs

First day keje situ, aku sesat mase nak keluar bangunan..sebab banyak sangat lorong..coz staf lalu ikot belakang..mase pegi cafeteria and surau ade ofismate tunjuk jalan, so ok la..tapi bile balik tu aku balik dulu, so tu yg sesat tu..muahaha..dah la x jumpa sape2 nak tanye arah..tup2 nampak sorang chef hensem ni..die la yg tolong bagitau jalan keluar..haha

Staf Melayu kat department aku tak ramai, tapi ok la stil ade dari xde..huhu
Hari sebelom start keje tu, macam2 benda aku risau..pasal kena speaking la..pasal transport pegi balik la..ape la..
Last2 cina and india kat situ cakap melayu je pon..hua3..juz bos aku jela stil maintain nak speaking..so mostly aku kena speaking bile dgn bos je..huhu

Pasal keje, aku tak boleh nak komen banyak sebab banyak lagi x blaja..tapi aku dapat rase, kalau aku stress nanti maybe sebab bos aku yang terlalu strict and detail..huhu..sebab budak sebelom aku resign without notice kottt..mesti sebab x ngam dengan cara bos..

Pastu soalan yg paling banyak aku dapat mase fes day tu, "kenape tukar keje?" huhu..opkos sebab company tu bagi better offer than co. before..
And kat sini tak kena thumbprint utk punch in/out (mcm kat co. lame)..juz bagi staff id kat security je, die yg punch in/out kan..so aku lega gilerrr..aku benci kot sistem thumbprint tu ~.~

Sekarang ni aku pegi balik naik van shuttle..nasib baik la x ramai pon staf yg naik shuttle tu, so xde la rase x selesa ke ape..jarak antara tempat turun shuttle dengan rumah yang aku sewa dalam 10 minit jalan kaki..aku ade 2 pilihan, nak lalu btol2 tepi highway, or lalu tepi flat lain..tapi tepi flat lain tu sunyi and gelap, so aku risau la bile balik keje..dah la ramai yang remind area Seri kembangan ni bahaya..adeh risau tol..doa banyak2 dalam hati jela yang mampu..semoga Allah lindung..


Overall, 
I'm getting used to the new environment..
May Allah ease everything..




"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." 



So trueee

Aminn..





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.