Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Saturday, March 19, 2011

o.p.a.h :'(


How i'm going to start this post ya?
hmm......
kelmarin bersamaan 17/3/2011...
opah aku telah selamat kembali ke rahmatullah..
opah adalah satu2nya opah yang aku ade sebelum ni sebab atuk nenek blah ayah aku memang dah lame me
ninggal..atuk belah mak pon dah lame meninggal..

dan sekarang sy dah t
ak ade opah.... :'(

Malam 16/3, mak aku sms cakap die dengan abah otw gi pahang tengok opah..
mak ngan abah sangat rushing sebab habis keja pon kul 7pm camtu..
sedara mara aku yang len ramai yang dah ade kat sane..
Esoknya aku sms mak aku tanye update pasal keadaan kat sane..
mak aku cakap opah mayb akan kluar hospital pagi tu.

pkul 11.05, mak aku sms lagi,,
'opah dah meninggal
pukul 11'
aku terkejut.sangat terkejut.
air mata pon turun tanpa sedar.
aku telefon mak aku untuk tau cerita lebih lanjut.
lepas letak telefon, aku nangis sendirian kat katil.
nasib baik roomate aku takde dalam bilik mase tu.
terkilan.sebab aku tak dapat nak
ke pahang.
tak dapat nak tengok wajah arwah untuk kali terakhir.
Allah...

petang tu pukul 2 aku ade kelas CM..ade quiz last hari tu..
aku tabahkan hat
i gi ke kelas.
aku cuba sorok perasaan aku dari orang.
mata yang sembab plak dapat disorok dibalik spek.

redha.
aku redha dengan kepergiannya.
bile ajal memanggil, tiada sape dapat menolak.
mungkin itu lebih baik daripada opah aku
terus menderita sakit..

terima kasih kepada sedara maraku dan mereka2 yang menguruskan jenazah opah di pahang.
semoga opah tenang di alam sana.
semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 berim
an.
Al-Fatihah untuk Allahyarhamah opahku...Hamsiah binti Syukor.
aku akan merinduimu..opah.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.