Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Sunday, November 25, 2012

Kenduri kawin yang tak kesampaian

Ape perasaan korang bile korang dah siap cantik2 dan ready nak gi kenduri kawin, tetiba disebabkan seseorang yang tak reti menepati janji, korang tak sempat nak gi kenduri kawin tu?
Panas hati kotttt.... 
~.~

Cerita die camni,
kenduri kawin tu sebenarnya kenduri kawin abang kepada kawan lama aku, merangkap jiran lama aku. Aku dengan kawan lama aku last jumpa kalau tak silap darjah 6, sebab die pindah rumah. Memang dah lama la tak jumpe and dapat contact balik pun via FB beberapa tahun lepas.

Aku takde transport nak gi dari uia ni, so aku ajak la kawan aku sebab die boleh drive. Dan kawan aku pun ajak 2 orang kawan die gi skali. Aku book kete sewa sehari sebelum hari tu, and aku kata nak pakai kete lebih kurang pukul 2. Pastu masa hari nak gi kenduri aku sms cakap nak guna pukul 1.30, and orang tu cakap ok. Die cakap runner die akan contact aku. 
Tapi, sampai pukul 2 ptg runner die x contact2 aku. So kitorang pon contact balik org yg 1st tadi tu, then die bagi no.runner die. Bile kawan aku kol runner die, x clear sgt suara die sbb macam die tgh naik motor. Pukul 2.20 camtu kitorang kol lagi and die cakap die x sampai uia lagi. What? And aku pon confius, die ni dari luar ke maknenye?. Pastu kitorang kol lagi tanye die dah katne, then die cakap "kejap ye dik, moto wat hal.."pastu ape ntah die cakap sbb x clear. Aku makin confius, ape kaitan moto dalam citer ni. Kitorang nak sewa kete myvi.
Dan buat pengetahuan korang, sampai pukul 3 pon die x sampai2 lagi. Memang time tu hati kitorang dah panas sepanas matahari kat atas kepala. Masa pukul 2 lebih tu kitorang dah try kol no kete sewa len, tapi xde yg available. Tapi last2 kitorang dapat 1 no.ni dan ade kete kancil available. Bro tu otw nak keluar sbnrnye tp die ckp xpela, die bg kitorang sewa, and dlm 5 minit camtu die sampai kat mahallah kitorang. Dalam masa yang same, mamat tak profesional td pon kol kitorang cakap die ade kat bulatan uia. Kawan aku pon cakap ar camni, "Xpela,kitorang dah dapat kete len. Cancel. Time kasih." pastu terus letak phone. Padan muka! Haha. Rase puas hati la kan sebab die ingat kitorang ni desperate sgt ke nak kete die. Die wat kitorang menunggu berjam macam kitorang xde keje len plak nak buat. Kalau lambat or x leh datang, cakap jela, inform. Ini x, diam je..org plak kene kol tanye die kat mane n sume. Memang die telah me'ruin'kan bisnes boss die. No. tu memang masuk dlm blacklist aku.

So, sambung citer. Pukul 3.20 baru kitorang leh gerak kuar uia. Pastu kawan lama aku msg tanye aku bleh sampai pukul brape. Aku cakap la mungkin nak dekat pukul 4 camtu. Kenduri tu kat selayang, selayang dekat je dgn uia. Tapi mungkin sbb kenduri tu buat kat dewan, so xleh nak lama2, kawan aku msg lagi cakap yang diorang dh kemas2. So aku pon telefon kawan aku mintak maaf sbb lambat, xdpt nak dtg kenduri tu. Sedih kot. Xde rezeki nak makan kenduri, and xde jodoh nak jumpe kawan lame. Sob2.

Last2 kitorang gi rumah makcik kawan aku, kat selayang gak. Makcik die jamu kitorang dengan udang masak sambal petai. And yang paling best, bubur durian pon ade. Pehhhhh....hilang marah tadi..hehe..

So kesimpulannye, betol la kite hanya merancang, Tuhan yang menentukan. 

Fuhh,,penat taip citer ni. Ade ke orang sanggup baca xtau la, haha.
K, thanks for reading my story. 
Bye ;)




p/s: kalau ade bf kan senang, bleh suh tolong hantar je..heheh...eh, mane leh kapel2, haramm..
=P


4 comments:

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

hahaha..aku sanggup bc dari mula smpai abes..

♥cik shaf♥ said...

haha...memang la..sebab ko pon experience bnda ni skali.. =P

FatMoi said...

alaa.. sedih lak ase :( prebet sapu mang cmtuh, dlu pun mse kt poly, teha salu kena, mulut kata boleh, tpi bila on that day kita nak, tah apa yg boleh tah, next time k kita jumpa, jiran2 lama reunion nak ? tpi teha x jnji bila, myb next year ? kita ajak, ain, adib skali ? hehe :) thanks eka,, and soryy sgt

♥cik shaf♥ said...

reunion? bleh gak..hehe..eka pon dh lame giler x jumpe ain n ida...insyaAllah klu sume free leh bincg nk jmpe bile ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.