Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Tuesday, December 14, 2010

I wish I could be strong like you

[I'm gonna make this post juz like my diary....]


DOWN! TENSION!
itu yg aku rase buat mase nie...semester 2,10/11 baru je bermula semalam [13/12/10]..bersamaan dengan fes day aku menjadi 2nd year student...
sem ni aku amik 7 subject core course+1 subject co-cu...yg 7 tu pon sebenarnye boleh dikira 8 sebab campur dengan kelas UBS....
untuk hari isnin & rabu, aku ade 4 kelas...
start dr pukul 10-11.20, 11.30-12.50, 2-3.20 & 3.30-4.50..
so juz imagine..klas bederet mcm tu...mmg sgt memenatkan...aku xtau kenape aku susun jadual mcm tu...sepatotnye aku kosongkan belah tengahari sebab otak aku perlukan tido waktu itu...kesilapan atau memang aku xde pilihan lain...ntah..
semalam lepas je balik kelas pukul 5, aku terus m'hempaskan badan atas katil dan tido untuk setengah jam, then baru solat asar....sebab, t'sangat2 letih..badan+otak...tu baru fes day..blom blajar detail lagi....Allah...aku xtau la aku bleh tahan ke x untuk minggu2 selepas nie...

untuk hari selasa & khamis, aku xde problem sangat...kelas aku start pukul 8.30..then sambung balik pkul 2 & 3.30...so i've plenty time to make myself fresh before that evening class...alhamdulillah..

tapi secara jujur, aku memang rase takot, berdebar, runsing, xde confident tuk amik 7+1+1 subject sem ni...aku tak pasti terlalu berat atau x...credit hour aku, 21.5...but...i have to..hmm..

sepekara lagi yang buat aku tension, sedih & lonely ialah ade 3 kelas yang aku sorang2 je...oleh sebab kawan baik aku bukan major in accounting, so terpaksa la aku masuk 3 kelas tu tanpa berteman...
mungkin la aku ade kenalan dalam kelas tersebut, tapi kenalan dengan kawan rapat tak sama...dengan orang yang aku hanya kenal sikit2 ni, aku agak kekok nak bersembang...lagipon diorang ade kawan diorang,so....hmmm...
aku ni bukan jenis talkative, tapi aku bukan jugak jenis yang boleh diam dalam mase 1 jam lebih..arghhh..rase nak menjerit je dalam kelas tu...
ade jugak kelas yang aku sorang2 tapi aku rase tenang sebab lecturer tu senyum time mengajar..rase senang hati je dok dalam kelas die...
tapi ade jugak kelas yang, dahla aku tension masuk kelas tu xde kawan, pastu boleh plak bagi mcm2 peraturan kat kitorang...siap bagi handout pasal peraturan2 die lagi..baru fes day dah m'tensionkan students..aku rase nak drop je subject tu..tapi bile tengok study plan balik, aku memang kene amik 7 subject core course sem ni sebab aku dah t'tinggal 2 subjek, kalo nak habiskan dalam 4 tahun...sedih laa...isk2
kalo lah kawan baik aku pon major accounting kan best...at least dapat support tau bile ade kwn baik kat sisi..dapat harungi susah senang same2...ni...bile dah sorang2................

kadang2 rase nak tukar major je...aku sebenarnye xtau sama ade aku betol2 sesuai ke x major in accounting nie...aku rase cam x layak je nak masuk department ni...orang sekeliling aku sume bijak2...
tapi bile fikir balik, ramai jugak yang nak sangat major in accounting tapi x dapat...so aku rase ni rezeki yang Allah bagi kat aku..so kalau aku tukar major, mcm mensia2kan peluang la pulak...dan yang paling aku takot, aku akan mengecewakan ayah aku sebab ayah aku la yang paling hepy bile aku cakap aku dapat BACC...

sekarang ni aku cume nak dapatkan balik semangat & keyakinan yang semakin hilang ni...

"Oh Allah..give me Ya Allah...give me imaan and victory...give me strength to set me free...as I struggle on your path..grant me Ya Allah...the eyes to see your light...and show me Ya Allah...what is wrong and what is right...as I walk along your path..
help me Ya Allah..I hope I made the right choices and listened to the right voices..oh Allah..give me a blessed knowledge...Aminn.."

hmm...aku mungkin nampak lemah di pandangan korang..tapi ni lah situasi n perasaan yang aku rase buat mase ni..

I wish I could be strong like you...
I wish I could be as cool as you...
my reader..


“Perhaps our eyes need to be washed by our tears once in a while, so that we can see Life with a clearer view again"

sangat suke quote ni...

what a sad beginning for me kan?...but i still wish to have a happy ending....



p/s: kelebihan pakai spek...orang len tak nampak mata kite yang merah dan sembap lepas crying.. ;)


:'(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.