Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Thursday, December 16, 2010

Spirit

Mak aku pernah cakap...lelaki jarang cerita masalah die kat orang lain..die suke pendamkan masalah tu..sebab die rase masalah tu bukan boleh solve pon kalau cerita kat orang...berbeza dengan perempuan..perempuan akan cerita masalah die kat orang lain..sebab die akan rase lega lepas cerita...

bagi aku, aku setuju dengan kedua2 cara tu...ade masalah yang aku akan cerita...dan ade masalah yang aku takkan cerita kat sape2 dan takkan ade sesiapa yang tahu,selain keluarga aku..dan mungkin ade jugak masalah yang hanya Dia yang tahu...
pasal entry aku sebelom nie,,masalah tekanan yang aku rase sejak dah dapat major nie,,aku cerita la jugak kat kawan2 rapat aku..tapi aku tau,,diorang hanya mampu mndengar je..yang merasa ialah aku...xpela,,sekurang2nye rase lega sikit lepas cerita..

Alhamdulillah, kelas untuk minggu pertama, semester baru ni dah berakhir petang tadi...
minggu ni aku memang rase masa macam berjalan dengan lambat..sebagaimana masa yang aku rase sangat lambat untuk tiba ke hari ini, aku harap ia akan terus berjalan lambat untuk ke hari ahad...aku nak nikmati cuti 3 hari ni untuk tenangkan hati dan fikiran aku yang agak serabut ni...[tapi xdela relax mane pon..sebab aku dh dapat 2 assignment yang perlu disiapkan..]

Ok la, aku xnak la cerita lagi resah kat hati aku,,yang masih kurang keyakinan untuk major in accounting,,yang masih kurang keyakinan samaa da boleh bawak 8 subjek untuk sem ni atau x...korang pon (kalau ade pembace la) mesti tak berminat pon nak tau ape yang aku rase, kan..biarlah aku mengadu kat yang Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui...Allahurabbi...

so untuk post kali ni, aku juz nak paste kata2 yang bleh bagi motivasi kat aku yang semangat macam chipsmore...kejap ade, kejap xde...aku memang perlukan semangat dari orang2 terdekat aku buat masa ni...

ayahku berkata,

"belajar elok2.."
"belajar buat cara belajar.."
"biar susah dulu, senang kemudian.."


kawanku berkata,

"kau boleh..."
"banyakkan bersabar.."
"ni baru fes week..."



quote yang aku simpan,

Keluarlah dari kepompong selesa anda. Beranilah berhadapan dengan hidup. Kerana hidup memang tidak semudah apa yang kita fikirkan. Namun kesukaran itu akan sentiasa mengajar kita apa erti dan nilai sebuah kehidupan. Dongaklah ke langit, hayatilah permandangan alam, renunglah wajah2 masyarakat dan wajah2 insan yang anda sayang...apakah anda tidak merasa yang anda juga perlu untuk terus tersenyum dan bahagia demi mereka?


Follow your heart. Make as many mistakes as it takes in order to have no regrets at the end of your life. If you never try, you will always wonder. If you do try, and fail, at least you will have no regrets and have learned something valuable. More valuable than staying in one place and playing it safe. And if you try and succeed, well, ... that's what you wanted all along. Right?


Keep going..
soon your storm will be over and the sun will shine upon your face again.



InsyaAllah...
-mencuba untuk senyum-
:)







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.