Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Friday, December 24, 2010

Kenape sy suke tengok drama korea?

Hye pembaca2 ku sekalian...sehat? :)

Kali ni xtau la kenape tapi aku rase b'minat pulak nak post tentang
'Kenape sy suke tengok drama korea?'..hehe..
actually baru habis tengok citer 'My Girlfriend is a Gumiho' beberape hari yang lepas..
cutenyerr citer tu..shubidubidurafaa~
:D





kalau tak silap aku, fes korean drama yang aku tengok ialah drama yang kat gambar atas tu la, Full House..form brape ntah time tu..tengok kat 8tv..gler cute, sweet, funny, romantic citer tu..hehe..n bile part sedih tu, aku konfem nangis la..aku rase xde lagi citer korea yg x buat aku nangis..haha..touching lorrr~

ok, sekarang aku akan tulis sebab2 aku suke tengok citer, x kesahla movie or drama, korea... :)

1. Actor & Actress yang sangat hensem dan lawa

ni aku rase aku xyah explain panjang2..memang jelas dan nyata tarikan drama korea ialah pelakon diorang..cube tengok


-Jang geun suk-



-Lee Min Ho-


...hensemnyerr...

hehe...sampai ade girl yg simpan pic2 actor tu kat laptop..
aku? dulu pernah la simpan, tapi dah delete dah..i'm not that fanatic...x caye?check la laptop sy.. :P

2. Skrip
ade certain2 drama yang aku tengok, skrip die gler best..contohnye You're Beautiful..ahh..skrip die banyak yang sweet dan menarik...
sweet yang boleh diterima...bukan jiwang karat la kirenye..contoh,

Go Min Nam : Then I AM LIKE THE MOON that’s just clinging to YOU, WHO'S LIKE THE SUN.

Hwang Tae Kyung: But the moon isn't useless. No matter how many other stars there are at night, ALL I CAN SEE is THE MOON.

*cair*

3. Karakter
cube tengok citer Personal Taste..You're Beautiful..hero die sangat2 protective..melindungi..ahh..bestnyer...setiap kali babak yang hero die sangat protective dan caring, aku rase touching gler...sebab aku tau, kat dunia realiti xde lelaki camtu...bukan tu je, diorang jugak sangat setia...even mcm mane pon heroin kedua goda diorang, diorang stil love heroin pertama...camtu jugak heroin..walalupon hero kedua jatuh cinta kat die jugak, tapi die stil jugak cinta hero pertama...wahh!.. :D


4. Lagu
lagu2 korea kat dalam drama sangat sedap...lirik pon best..so, layann~


5. Trademark
every drama ade trademark die..same ade word ataupon patung...contohnye dalam Gumiho, trademark die 'ahhh..masyita!'..maksudnye delicious...and ade lagi la yang len..
dalam Personal Taste, Princess Hour and You're Beautiful, ade patung or bear yang menggambarkan watak hero or heroin..sangat cute...bile sakit hati dengan hero tu, die lepaskan geram die kat patung tu...haha...

Lion doll ni Gaen In namekan Jin ho...name hero citer ni...


"Naneun nomu nomu nomu nomu nomu nomu nomu nomu nomu chowa!!" -Miho-


6. Jalan cerita
episod untuk drama korea ni selalunye tak la panjang mane..standard dalam 16 episod..kalau lebih sikit pon, 25 episod..xde la meleret2 macam cerita dari seberang...
pastu, bile ko tengok episod pertama, kite mesti xleh nak berhenti..die buat kte t'tnye2 ape akan jadi next episod..tu yang best tu...bukan mcm kebanyakan citer melayu...tengok 1 episod, dah leh predict ending die..huhu..tapi ni bukan bermaksud aku condemn drama melayu..aku tengok jugak pe..and x sume drama melayu bosan..ade je yang best...contoh Adamaya n Nur Kasih.. :)
eh tambahan, drama korea jugak x slow..bile scene sedih, xde la sampai dekat setengah jam tunjuk yang sedih je...dan dalam 1 episod boleh berlaku beberapa scene penting..so, rase x best kalau t'miss 1 episod...


erm..ni jela kot reason2 yang aku bleh bagi...kalau korang ade nak tambah pape, sangatlah dialu2kan..sila post kat komen kat bawah ni ye.. ;)

sekarang cik shaf nak bukak buku, nak study...sudah2la daydreaming...ade banyak quiz menanti minggu depan...huhu...terpaksa tahan dulu keinginan nak tengok korean drama..nanti xleh berhenti.. :p

k..annyeong~


2 comments:

K said...

try r pulak tgk dream high,secret garden,playful kiss(kyaaa!!)ngan mary stay out all night.gila gentang besssttttt!!! hihihi ^^

♥cik shaf♥ said...

haha...semangat je bile citer pasal korea ye.. =p
yg playful kiss n marry me mary tu dah de dalam hardisk tapi x tengok lagi..huhu..yang lagi 2 tu xde lagi..tunggu kawan aku download.. ^_-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.