Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Saturday, October 22, 2011

Note 50 ku.....

Dear reader,

Aku tengah sedih ni sebab duit rm50 aku hilang =((
50 ringgit mungkin sikit bagi sesetengah orang, tapi bagi aku bleh buat duit makan 4 hari. Hmm.

Sebenarnye aku baru je keluarkan duit rm80 dari atm pagi tadi..
lepas tu aku beli selendang+scarf=rm15
pastu aku beli makanan=rm2.50
pastu aku dah x keluarkan duit dah..
masa aku beli tu, aku x guna pun duit rm50 yang aku baru keluarkan..sebab dalam purse aku stil ade duit berapa ringgit entah sebelum aku gi cucuk duit tu.

Pastu lepas maghrib tadi, masa nak gi kafe beli makanan, betul2 sebelum aku keluar bilik, aku check la purse aku. And aku sangat terkejut sebab tinggal note RM10 and Rm1 je.
Aku terkejut la, mane duit rm50 aku???

The problem is aku x bleh nak ingat sama ada duit tu tercicir ke x.
Aku x ingat masa aku keluarkan duit nak beli makanan tengah hari tadi, duit rm50 stil ade ke x kat purse aku. Kalau xde, maksudnye tercicir masa beli selendang la kan.

Pastu lepas balik bilik masa tengahari tadi, aku banyak kali keluar bilik. Gi bilik kawan aku kat sebelah. And aku biarkan je purse aku kat atas meja. Yela, aku x expect la orang akan amik duit yang x sampai pon seratus ringgit tu kan. Tup2, tinggal sebelas ringgit je. Waaaa. Tu pon nasib baik la ade lagi duit dalam purse tu. Kalau x, kena la pinjam duit kawan nak beli dinner. Sob2.

Before ni, entry sebelom ni, kan aku ade cerita pasal banyak kes hilang duit kat bilik aku and aku sorang je yang x pernah kena lagi. So kalau memang betul duit aku tu dicurik, so aku pon dah jadi mangsa la gamaknye. Memang kurang ajar la sape yang panjang tangan tu! grrr~
Tapi tula, sebab duit kat purse aku tu stil ade sebelas ringgit, so aku x dapat nak konfem yang ni kes curik atau tercicir. Lain la kalau memang duit xde langsung kat dalam purse, memang konfem sangat la orang ambik kan.

Hm, wallahualam. Xpela, bukan rezeki kan, nak wat camne.


p/s: Lepas ni, kene sentiasa check purse la nampaknye. And x leh letak atas meja camtu je. X kesah la duit banyak ke duit sikit dalam purse tu. Haih...
Semoga kebenaran akan terbongkar. Ameen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.