Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Saturday, March 9, 2013

Cerita minggu lepas ;)

Assalamualaikum :)

Kali ni aku menaip blog guna laptop..yeay (tp bukan laptop sendiri)


Sebenarnye aku dah lame x online guna laptop..sebabnye, laptop aku xleh detect unifi kat rumah..xtau la ape masalahnye yg x detect tu..puas dah cube tukar setting..tp laptop tu laptop lame,sebab tu la kot...laptop adik aku plak rosak..so kitorang sume online kat handphone..and tau x betapa seksanye nak menaip blog guna handphone?sampai kebas2 tgn..tapi tetap ku redah jua..haha


Hari sabtu minggu lepas aku datang uia ;)

Tujuan utama nak ambik baucer buku la sebab kalau hari biase x bleh nak dtg amik sebab keje kan..aku kan bdk praktikal je,xleh la sesuka nak amik time off..nasib bek la uia bukak kaunter hari sabtu tu..pastu aku plan la tido uia 1 malam..tumpang bilik kawan baik :)
banyak jugak la citer2 dgn diorang..yela dah sebulan lebih x jumpe kan..

Petang kitorang gi klcc..jalan2 dan nak tengok air pancut menari..haha..






Pastu ade la kejadian x disangka berlaku kat kino..tengah aku focus giler tengok tajuk2 novel kat rak, tetiba ade orang pegang tangan aku sambil kata "weh"..rupenye ade mamat yg menghadap rak belakang aku yg terpegang, die ingat kawan die kat sebelah die..aku x ingat camne reaksi aku mase tu tp yg pastinye situasi tu awkward..nasib die cakap sory..bile aku citer kat kawan aku, terus la kene bahan..die ckp "shafika jumpe jodoh kat kinokuniya..haha"..ape ingat ni citer novel ke ha?..hahaha..


Ok tukar topik, aku perasan kawan2 aku semua tanye soalan yg same, "mcm mane praktikal? best x?".."mane lg best, praktikal ke blaja?" Aku x sure nak jawab ape so aku jawab "ok la.."
Tapi skrg aku rase aku dah bleh jawab.


Bagi aku, aku suka praktikal sebab aku akan pikir hal keje hanya di tempat keje.
Meaning, tiap kali aku balik rumah, aku dah x pikir dah pasal account2 tu..aku nak relax je..same jugak bile weekend..aku langsung x pikir pasal hal keje..walaupon mase awal2 dulu penah la jugak terbawak2 sampai mimpi pasal contra account, spent money etc tu..haha
Kira berbeza dengan bile jadi student...balik kelas kena pikir assignment..weekend kena wat discussion..study utk quiz, midterm etc...so dalam kes ni praktikal lagi syok la sbb xyah pikir bnda2 ni ;)


Tapi jd student best sebab ade banyak masa terluang macam gap antara 1 kelas ke 1 kelas...boleh la lelap mata jap masa tu..bile keje ni x bleh..nak relax pon time lunch jela..tu pon sejam je kot..so agak boring di situ..lagi2 aku yg just terperap je kat ofis sebab buat account je kan..lain la kawan2 aku yg wat audit..diorang nampak mcm seronok je sebab boleh gi sana sini, audit company orang..tapi aku tak kisah sgt, asalkan aku masuk kul 9am dan balik kul 5.30pm dan keje 5 hari je seminggu :D

Tapi still, rindu la nak bercerita2 dengan kawan2..kat tempat praktikal ni ade sorang je kawan aku nak dibawak bersembang..bila balik keje plak, parent aku la jadi pendengar cerita2 aku hari2..huhu
and rindu gak club yg aku penah join before ni..buat aktiviti dgn adik2 tu..best :')



Ok, tu saje..thanx for reading..annyeong ^^





p/s: hidup ni bukan macam novel yg kebetulan ade kat mane2..huu~


2 comments:

Shedyfairy said...

shafika! aku dah tinggalkan link blog aku yg baru. haha. lama tak jumpa kau weh!! weekend klau free jom la hang out dgn kitaorg. Nanti dah tak jumpa lg dah. =(

♥cik shaf♥ said...

erm tula hr tu ak dtg uia ko xde plak kan..
insyaAllah t ak dtg lg uia :)

k tq view blog ak..t ak view blog ko ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.