Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Saturday, January 8, 2011

Jari oh jari

Semalam (7/1/11) aku g amik ic aku kat kL...aku bertolak dari uia ni sorang2, pastu singgah kat tempat keje mak aku, then mak aku teman la aku g amik ic...ktorg g time lunch..nasib bek kaunter tu bukak je..pegawai perempuan la yg jaga..maklumla time sembahyang jumaat..

nak dijadikan cerita, sebelom bleh amik ic, aku kene scan thumbprint aku dulu..
dan..masalah yang same masa buat ic sebulan yang lepas berlaku lagi..
cap jari aku tak match..ade kesan calar2..


"kenape ade calar2 ni?"...
"sy xtau..sbb tu org tu sruh dtg amik ic lepas sebulan..hari tu x match.."
"ohh yeke..hm,jari adik mcm ditoreh2.."
"sy x pernah toreh pon..xtau la kenape jadi cmtu.."
"mase adik buat ic drjah 6 dulu, cap jari adik cantik..sekarang dah bercalar2...pakai losyen ni...cube jari kiri plak..mane tau yang kiri ni senang nak detect.."

kesian aku kat kakak tu sebab die cam xtau nak wat camne dengan jari aku...
...setelah berkali2 jariku ditenyeh kat scanner tu...
dan setelah berkali2 tukar,
jari kiri, jari kanan, jari kiri, jari kanan......
alhamdulillah..match!!..


tapi..pasni kemungkinan besar aku akan dapat problem yang same bile nak scan thumbprint...ohh, sedihnye.. ;(

ape la salah aku..aku btol2 xtau kenape cap jari aku bleh jadi teruk camtu..
kalau korang tengok ibu jari aku ni, nampak cam normal je..xde la menggelupas ke ape...tangan aku pon lembut je bile salam...[ape sengih2?..jelez la tu] :P


ade mcm2 assumption,,contohnye mungkin jari aku sensitive dengan sabun...tapi..sabun mandi kah?or sabun cuci pinggan kah?or sabun basuh baju?
dan ade yg cakap mungkin jari aku senang kecut...
aku xtau yang mane 1..

nasihat kakak tu, jaga ibu jari baik2..ibu jari sangat penting..semua urusan sekarang ni pakai thumbprint...dan die suruh pakai losyen selalu..errkk..malasnye..
tapi insyaAllah sy akan cube..

hai...jari..oh jari...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.