Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Monday, May 2, 2011

Kalaulah encik Doraemon tu wujud!


Hoi Hoi!

[kepada sesape yang tak faham lagi kenape aku selalu sebut word di atas, sila lah tengok citer 'My Girlfriend is Gumiho' ye..hihi]

Ok, kali ni sy nak sambung post kat blog kawan sy, fatin(sila right-click then open link in new tab)

Tentang ape?tentang Doraemon..
ye, encik Doraemon yang cute ^^


kalau x kenal, tau tau la nak cakap ape..haha :P


Kalau lah encik Doraemon tu wujud...

Fes, aku nak poket die...supaya aku boleh mintak ape2 je..
makanan?baju?kasut?beg?
wah...bestnyer..xyah susah2 gi shopping..
dan xyah keluar duit.. :)

Dengan poket die jugak, aku nak mintak die kluarkan alat untuk jadi pandai..maybe pen ajaib yang boleh buat aku jawab soalan2 account dengan betol dan laju...fuhh..gerenti boleh dapat dean list setiap sem...

Lepas tu aku nak mintak pintu ke mana saja..
dengan ini konfem aku tak kan terkene penyakit yang bernama 'homesick'..
bukak je pintu tu, sampai rumah..wah!..
pastu cakap je nak gi melancong ke mane..korea?itali?makkah?..
wah...rumah korang pon aku leh sampai tau.. ;)

Ha..yang ni aku nak sambung point yang kawan aku tak terpikir..
mesin masa
ye..aku nak mintak doraemon bagi aku naik mesin masa..
aku nak pergi ke masa hadapan..
aku nak tengok ape yang aku akan jadi in future..
jadi akauntan kah? or lecturer kah? or apakah?
dan yang paling penting, aku nak tengok sape husband aku..hohoho
bile dah tau, xde ar t'tanye2 or mencarik2 kan..
wahhh how i wish u exist encik doraemon! ;(

okey2..sy tau ni sume angan2 semata2..haha XD

hidup akan bosan kalau kita tak perlu berusaha...
dan hidup tak kan best kalau takde suprise! hehe..

Btw, aku ingat lagi sorang lecturer aku pernah cakap..kartun doraemon adalah kartun yang teruk dan boleh mempengaruhi budak2..
but honestly, i don't think so..
aku membesar dengan kartun ni..
selain citer pendek kat tv tu, yang the movie pon aku layan..
bukan sekadar tengok kat tv, komik die pon aku beli..(dulu la)
dan sampai sekarang pon kartun ni stil ade kan..

Pengajaran yang aku dapat dari kartun ni ialah..
tiada jalan mudah untuk berjaya, persahabatan, keberanian..dan paling nyata, orang malas selalu rugi..huhu

ok la,
an an an..
tata~




2 comments:

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

hoi! hoi!

hahaha..ak suka part mesin masa 2..

♥cik shaf♥ said...

hoi hoi! =D

tu la..best giler kalo mesin masa tu wujud..
hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.