Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Wednesday, June 15, 2011

Laptop, bm dan tilawah

*Bile dah tak tau nak letak title ape..jadi la title entahapehape macam di atas..huhu*

Alhamdulillah...netbook tu dah ade orang beli..kawan kepada mak aku..hehe..takde la membazir terbiar je takde orang guna.. :)
Aku?still guna laptop yang aku guna sejak 4 tahun lalu..yup, sejak form 5..
Sepanjang 4 tahun ni, dah 3/4 kali die kena hantar kat kedai...
kena virus, skrin pecah, windows problem, chip rosak...hohoho..
ganaz kan tuan die..ish3..
tapi..aku masih gunakan die...
see? betapa setianya aku.. =p

Hmm..lagi 2 minggu je nak final..debaran dah semakin terasa..tapi debaran nak present isnin depan lagi buat aku cuak..jadi group pertama present pulak tu..walaupun pembentangan tu dalam b.melayu, yela subjek pon b.melayu, haha, tapi aku tetap cuak..yela, nak kena cakap bahasa melayu formal kot..adoi..buatnya terkeluar perkataan2 english macam 'so', 'then', 'maybe', etc..habislaa,,kena potong markah..wawawa...risau,risau,risau... :-/

Ok, cerita pasal kelas tilawah plak..alhamdulillah, aku suka ngan ustazah yang ajar aku..baik je..dan adil..setiap kali kelas, sorang2 kena baca (surah al-Imran) dan die akan betulkan kalau ade salah..lepas bacaan, die ajar tajwid..baru la tersedar, rupanya banyak jugak kesalahan tajwid aku..mula2 kelas dulu, ade je yang aku silap dan ustazah kena betulkan..sekarang dah nak hujung2 sem, dah tak kena tegur dah..dah makin lancar..*hepy* Harap2 masa exam nanti pun aku dapat baca dengan lancar dan boleh jawab soalan tajwid..dan yang penting, harap2 ustaz/ustazah yang jadi pemeriksa aku nanti baik..takmau kena dekat ustaz garang tu.. :-/

K, tu je nak citer...wish me luck eh ;)
chow chinchow~













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.