Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Sunday, July 24, 2011

Saya suka hijab :)

Ce clink link ni (rightclick+open link in new tab)
tak bertudung vs bertudung




Dah bace?

Mantap kan perbahasan mereka? :)


Aku ingat lagi dulu.......

Aku start pakai tudung gi sekolah kebangsaan masa darjah 5..
itupun sebab ustaz yang ajar p.islam kat kelas aku tu wajibkan kami pelajar perempuan pakai tudung..time tu, terasa la jugak kan..
Lepas tu masa tingkatan 1 baru aku berjinak2 pakai tudung kalau keluar gi kedai ke apa..tapi stil on off la..
Tingkatan 2 baru pakai tudung full-time..tapi x sempurna..
Tingkatan 4, masuk asrama, kena pakai tudung 3 pin, tutup dada, baru sempurna..
Tingkatan 5, baru ade courage untuk pakai tudung even dengan saudara mara..sebab? sepupu pun boleh dikira bukan mahram, rite?

Sampaila sekarang..
masih dan akan sentiasa memakai tudung kerana Allah..
memang tak dipaksa..
rasa bersalah jika tak menutup aurat tu memang datang sendiri..

but aku tak pernah lagi cuba pakai tudung labuh..

Bagi aku, syarat untuk memakai tudung yang sempurna =

Tutup keseluruhan rambut+tutup dada+tidak jarang+tidak ada bonggol tiruan..huhu


Apa yang aku boleh katakan,


Berubahla perlahan-lahan...tetapi awas, jangan sampai terlambat!
Ikhlas tu akan datang sendiri..
Tak perlu malu untuk berubah ke arah kebaikan..
yang penting, kita dah jalankan tanggungjawab kita sebagai muslim kerana menutup aurat juga adalah perintah Allah..
dan menegur sesama saudara semuslim juga merupakan tanggungjawab..
sebab tu ramai bloggers yang berbicara mengenai isu ini..mereka bukan sengaja nak masuk campur business kamu, tetapi nak menegur apa yang perlu ditegur..sebagai saudara sesama Islam.

Memang bukan semua yang bertudung itu baik..tapi sekurang2nya mereka tidak menambah dosa dengan menunjuk aurat di khalayak ramai..
dan jika awak memang seorang yang baik, malah bertudung pulak tu, sudah tentu awak akan dihormati oleh semua orang..
Sy tau rambut awak memang cantik, tetapi simpanlah ia untuk tatapan orang yang sudah sah menjadi milik awak---> suami awak.


"A rose protects itself by thorns,

and a Muslim Woman protects her beauty by her Hijab."


Buat renungan bersama..

kalau ada apa yang sy tersilap, sila tegur..
Salam 'alaik.









3 comments:

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

wow..mantoopp..

terbaiklah wei..hehe..

♥cik shaf♥ said...

tau xpe..mantap kan explanation kat link tu..simple but clear..terbaiikk~

fa-in said...

itulah mentaliti kebanyakan org2 di luar ttg tudung dewasa ini.
terbaikk xplanation tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.