Sila tinggalkan jejak kat bawah ni =D

Pages

Saturday, July 16, 2011

Tentang Jodoh

Salam 'alaik...

Tadi aku tengok rancangan Selami Jiwa by Dato' Dr. Fadzilah Kamsah..
tapi tu rancangan ulangan la..
Tajuk berkenaan dengan jodoh lambat..
Menarik! walau takde kena mengena dengan aku...haha
Hope takkan t'kena mengena dengan aku la di masa hadapan..nauzubillah..huk3

So nak kongsi sikit la tips yang beliau bagi.. ;)

  1. Kalau nak jumpa jodoh yang baik, kena pergi tempat baik2..
  2. Bab jodoh ni, jangan sempitkan doa kita macam 'Ya Allah jodohkan aku dengan si polan...' Sebab ibarat macam kita nak cakap Allah tak tau apa yang kita nak atau yang terbaik untuk kita. So, sebaiknya doa la camni.. ' Ya Allah..jodohkanlah aku dengan lelaki yang baik..yang beriman..bla,bla,bla..' Got it? ;)
  3. Maafkan semua orang..sebab dari pengalaman beliau, ada orang susah nak bertemu jodoh sebab kat hati die masih ade orang yang die benci..dalam istilah beliau, jadilah 'Magnet Cinta'..sebab sayang menarik sayang..benci menarik benci..Jadi marilah kita maaf-memaafkan sesama sendiri ye.. :)
  4. Jodoh ni selalunya orang2 terdekat dengan kita....contohnya, sama U ke..sama tempat kerja ke..
  5. Tunjukkan imej yang positif..ubah penampilan diri..

Amacam? rasa cam banyak yang nak kena ubah dalam diri kan? tau takpe! huhu.

By the way, suka dengan kata-kata kawan aku, sebelum nak kawin tu, tanya diri sendiri dulu, 'Will I marry myself?'. Maksudnya kalau diri sendiri pun tak rasa nak kawin dengan diri sendiri, janganlah harap orang lain nakkan kita..

Sekian, bab kata Jozan,

Selami jiwa, Selami akal, Selami lautan dalam..hihi =p
bye~


p/s: Malam ni malam Nisfu Syaaban :)



2 comments:

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

wehh..nice tips la..nk share kt blog aku buleh??

♥cik shaf♥ said...

boleh2..sharing is caring..hehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::My Birthday::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BACALAH. KENALILAH. DENGAN BIJAKSANA. SIAPA AKU YANG SEBENAR.

Powered by Blogger.